tips strak lichaam
Tips

5 tips voor een strak lichaam

Een gezond en strak lichaam in de zomer, daar werk je (ook) aan in de winter. Wil je je ook beter in je vel voelen, maar weet je niet goed hoe eraan te beginnen? De vraag wordt ons weleens gesteld en dus delen we graag onze 5 tips om een strakker lichaam te krijgen – niet in 1, 2, 3, maar wel met een stevige dosis toewijding en een vleugje doorzettingsvermogen.

Start elke dag met een groot glas water

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, maar voldoende water is zo zo zo belangrijk. Het reinigt niet alleen je lichaam, maar het zorgt er ook voor dat je langer een verzadigd gevoel hebt waardoor je minder zal eten en dus strakker worden. Begin de dag met een groot glas water om meteen goed te starten en zorg dat je verspreid over de dag voldoende water binnenkrijgt.

water platte buik

Eet om de 2 à 3 uur

En dan liefst natuurlijk iets gezonds. Je eet beter 4 tot 6 kleinere maaltijden per dag dan 2 tot 3 grote als je een strak lichaam wilt. Over het onderwerp voeding kan natuurlijk enorm veel gezegd worden, maar heel algemeen kunnen we stellen: focus op véél groenten, voldoende eiwitten en gezonde vetten.

Maximaal 3 stukken fruit per dag

Je doet er goed aan ongezonde tussendoortjes door vers fruit te vervangen, maar overdrijf ook niet. 3 stukken fruit per dag volstaan om je energie en de nodige vitamines te geven. Meer betekent meer suiker en kan net zorgen voor meer buikvet. Vergeet niet het fruit dat je in je ochtendsmoothie verwerkt mee te tellen! Mango’s, druiven, kersen en granaatappels bevatten trouwens het meeste suiker, dus wees daar zuinig mee.

fruit strak lichaam

Train je benen

Je benen vormen de grootste spiergroep van je lichaam. Als je je benen traint, vliegen de kilocalorieën eraf. Deadlifts, lunges, leg presses, leg curls en natuurlijk de gekende squats zijn uitstekende oefeningen om je benen te trainen. Weet je niet goed hoe eraan te beginnen, dan kan je je natuurlijk laten begeleiden door een van onze personal trainers.

Beweeg dagelijks minstens een halfuur matig tot intensief

Van kleins af aan horen we dat we dagelijks voldoende moeten bewegen en dat kunnen we bij De Schreef niet anders dan onderschrijven. Een stevige wandeling, een halfuurtje zwemmen, fietsen naar het werk en de trap nemen i.p.v. de lift zijn allemaal ‘matig intensieve’ inspanningen: je hart gaat er sneller van slaan en je gaat sneller ademen, maar je geraakt niet echt buiten adem. Wissel ze af met intensieve beweging, zoals lopen, sporten, stevig doorfietsen … waarbij je zal zweten, veel sneller gaat ademen en moeilijker kan praten. Gevolg: een strak lichaam! Die matig intensieve bewegingen kan je inplannen doorheen je dag, voor de intensieve bewegingen ben je natuurlijk welkom bij De Schreef!

 

Vorige Bericht Volgende Bericht

You Might Also Like