Wat is HIIT training?
Tips

HIIT training: voor wie en waarom?

HIIT training staat voor high intensity interval training of hoge intensiteit interval training. Het is dus een vorm van interval training waarbij je oefeningen met hoge intensiteit afwisselt met oefeningen die minder inspanning vragen. Daardoor kan je even herstellen en op adem komen, terwijl je bij de oefeningen met hoge intensiteit je metabolisme maximaal verhoogt.

Voor wie is het geschikt?

Als je vet wil verbranden en je fysieke prestaties wil verbeteren in een relatief korte work-out, is HIIT training heel effectief. Voor die doelen is het zelfs efficiënter dan cardiotraining.

Is het lang geleden dat je iets van sport hebt gedaan maar wil je toch beginnen met high intensity interval training workouts? Dan is het belangrijk om extra voorzichtig te beginnen. Onder begeleiding van een professional loop je minder kans op blessures. Ook wie al redelijk in vorm is, start best onder begeleiding met HIIT training.

Mensen met hart- en vaatziekten, hoge bloeddruk, overgewicht en gewrichtsproblemen vragen ook best advies vooraleer ze aan dit soort stevige work-out beginnen.

Aalst HIIT workout

Waarom is het zo goed voor je?

  • Het boost je stofwisseling.
  • Het versterkt je hart.
  • Twee voor de prijs van één (cardio + kracht).
  • Je verbrandt meer in minder tijd.
  • Je behoudt je spiermassa.
  • Het maakt je lichaam als ‘geheel’ sterker.
  • Het is gewoon zalig om te doen!

Heb je een zwakke knie, schouder, pols …? Bij De Schreef zorgen we in dat geval voor aangepaste oefeningen die dat lichaamsdeel zo weinig mogelijk belasten.

Zin om het eens zelf te proberen? Bij De Schreef kan je op dinsdag- en donderdagavond om 19 uur meedoen aan onze HIIT training HIIT Circuit / Challenge groepsles! High intensity training in een groep van gemotiveerde sportievelingen – plezant en mét supergoed resultaat!

Vorige Bericht Volgende Bericht

You Might Also Like